دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۱۰۶۱۸۵
شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶

فکرشهر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پس از گذشت ۶۰ روز که تعداد فوتی‌های کرونایی در استان از یک نفر فراتر نرفته بود، امروز ۲ بیمار کرونایی جان باختند.

به گزارش فکرشهر، جعفر زارعی‌زاده بیان کرد: تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان امروز (شنبه ۱۶ بهمن) ۱۳۵ نفر است که ۴۵ نفر از آن‌ها بیمار جدید هستند که در شبانه روز گذشته بستری شده‌اند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که ابتلای ۷ مورد از آن‌ها به کرونا قطعی بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه اکنون ۱۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، ادامه داد: از این شمار یک نفر در وضعیت حاد کرونایی قرار دارد.

وی گفت: متاسفانه امروز ۲ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان داشتیم که موارد فوتی دو آقا با ۷۴ و ۷۲ سال سن با سابقه بیماری کلیوی و دیابت بوده‌اند.

دکتر زارعی‌زاده افزایش موارد فوتی در استان را نگران کننده دانست و خاطرنشان کرد: در دو ماه گذشته این اولین بار است که در یک روز دو فوتی کرونایی ثبت می‌شود.

وی گفت: در شبانه‌روز گذشته ۴۳ بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان ترخیص شده‌اند که از این تعداد، ابتلای ۱۳ مورد به کرونا قطعی بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تعداد بیماران شناسایی شده مبتلا به کرونا در استان را تا کنون ۹۴ هزار و ۷۹۹ نفر و تعداد جان باختگان را دو هزار و ۴۱ نفر عنوان کرد.

آخرین آمار کرونا در ایران/ فوت ۶۴ نفر در شبانه روز گذشته / شناسایی ۲۳۱۳۰ بیمار جدید کرونایی

در شبانه روز گذشته ۲۳هزار و ۱۳۰ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و متاسفانه در همین بازه زمانی ۶۴ بیمار نیز جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

 بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، از دیروز تا امروز ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۳ هزار و ۱۳۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۲۹ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۵۴۳ هزار و ۸۳۷ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۲ هزار و ۷۴۵ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۶۹۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

دو هزار و ۲۸۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۴۵ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۷۲۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۱۲۰ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۵۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۶۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر